måndag 17 mars 2014

Första veckan som 30+

Hej och hå. Lätt att komma ur bloggandet. Speciellt när det händer så mycket saker. Överlevde 30-årsdagen och dessutom en dryg vecka till vilket bådar gott inför fortsättningen. Maken var här från London, kompisarna ordnade en kombinerad överraskningsfruhippa och -30årsfirande för mig. Blev MYCKET överraskad när de alla satt på brunchstället Richard tagit mig till. Där var kompisar från olika tidsperioder i livet och syrran såklart och de flesta kände inte varann sen innan (utom via Facebook där de planerat det hela) och jag fick ge en presentationsrunda som aldrig tog slut. Det fanns så många berättelser. Sen droppade vi maken och mamma och och gick på spa. Drack bubbel, badade jacuzzi och jag fick massage. Sen middag, prat, presenter och Mello såklart. En mycket härlig dag! Tack söta ni! Söndagen bestod av brunch, champagne, tårta, mer presenter och promenad i solnedgången. Och så härlig vegetarisk buffé på Hermans på Söder. Mycket mat blev det!
Sen dess har jag och teamet på jobbet genomfört två konferenser - en i Västerås och en i Uppsala, dagarna efter varann. Maken är tillbaka i London och jag har påbörjat en ny omgång med nyttigare mat och mer motion. Som det anstår en halvkrisande nybliven 30-åring mao. Nyss gjort rawfood-bollar att ha när eftermiddagssötsuget sätter in. Helt ekologiska såklart! Torkade aprikoser, russin, mandlar, cashewnötter, vetegräs, tranbär, vaniljpulver, kakao (tyvärr inte raw) och rullade i kokosflingor. Yummy! Dock blev de lite blöta, tror det hade varit bättre med dadlar. Goda var de iaf och kommer komma väl till pass. Namnam!

Innan jag går och lägger mig vill jag rekommendera Michael Palin's dagbok från 1969-1979 "The Python Years" som jag berättat om tidigare. Trots att den tog lite tid att läsa klart är den en otrolig insyn i en humorikon som berikat många människors liv världen över genom inte bara Monty Python och andra humorserier och filmer men också sina porträtt av människor och världen genom sina reseprogram och -böcker.

Ps. en Backstreet Boys-konsert har jag hunnit med också. Keeping the Backstreet Pride Alive since 1996 (då t-shirten också är ifrån)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar